recenzija filma

Pirati s Kariba: Nepoznate plime

Komedija, akcija i avantura. Da, sve to je kapetan Jack Sparrow. No čini nam se da je franšiza s novim nastavkom uplovila u neke gadne morske struje iz kojih će se teško izvući.

Okej, možemo reći da su pirati iz većine priča ljenčine koje po cijele dane piju, pucaju iz topova, ganjaju ženske i tu i tamo potope nešto. No još veće ljenčine su ekipa koja stoji iza četvrtog nastavka kultne franšize o Jacku Sparrowu i računa da će pronaći pravo blago na box officeu (da, bljutava piratska frazeologija). Možda jesu ljenčine, ali budale nisu. Naslov je bio dovoljan da u nepuna četiri dana “Pirati s Kariba:Nepoznate plime” zarade 350 milijuna dolara, na 250 milijuna dolara produkcijskog budžeta. Kultni kapetan i dalje uspijeva zaintrigirati publiku svojom ponekad upitnom inteligencijom, namazanim očima i ukosnicama, tu nema dvojbe.

No, vratimo se na ljenčine. Scenaristi su navodno odlučili pojednostaviti priču jer su posljednja dva nastavka, “Mrtvačeva škrinja” i “Na kraju svijeta“, prema nekim procjenama bili previše zbunjujući. Pojednostavljenje je rezultiralo totalno dosadnim zapletom o potrazi za Izvorom mladosti, koji je krcat rupama i popunjavanjem istih “pričama iz prošlosti”.
Iako su imali i zanimljive glumce i potencijalno zanimljive karaktere, donijeli su nam samo hrpu sporednih glumaca koje smo odmah zaboravili. Od nekog mladca zaljubljenog u religiju i sirene, koji je kao moralna vetikala trebao zamijeniti Orlanda Blooma, pa do Crnobradog koje nije ni upola snažan antagonist kao Davy Jones. Eh da, čak je i Keith Richards glavom i kukom morao dokazati da je jedini istinski pirat danas.

Redatelja Gorea Verbinskog zamijenio je Rob Marshall (“Chicago”, “Sjećanja jedne gejše”, “Devet”), od kojeg je Disneyjev produkcijski tim tražio da stvori “prvi dio nove trilogije”, no on nije uložio ni mrvicu truda da publika uplovi u neka nova mora, ni vizualno, ni redateljski. Da, i novi redatelj je ljenčina.

Jedina svijetla točka filma je Johnny Depp. Zažmirit ćemo na jedno oko i nećemo ga prozvati lijenčinom, iako je pristao glumiti prije nego što je scenarij uopće postojao, no činjenica je da je praktički jedini zaslužan za komediju, akciju i avanturu – sve ono što “Pirati s Kariba” ustvari i jesu. U hrpi nezanimljivih likova njegova pojava (koja se prije savršeno nadopunjavala uz blesave Willa i Elizabeth) možda previše strši iz filma, ali barem nas zabavlja. Družica u avanturama mu je Penelope Cruz u tipičnoj ulozi “žene iz prošlosti”, koju je odradila solidno, ali ne i pamtljivo.

Pirati s Kariba:Nepoznate plime” nije ponudio baš ništa novo, a Jerry Bruckheimer računao je na vjernost fanova. Brojke pokazuju da je u pravu, ali ako se franšiza nastavi razvijati ovako rutinski loše, sumnjamo da će dugotrajno funkcionirati.

Originalni naziv:Pirates of the Caribbean:On Stranger Tides
Redatelj: Rob Marshall
Uloge: Johnny Depp, Penélope Cruz, Geoffrey Rush, Ian McShane, Keith Richards