Glazba

Intervju

Banner300


Dj Format: Ovisan sam o semplovima

Piše , Objavljeno

DJ Format u petak će u Zagrebu pokazati svoje znanje za mix pultom. Samo za Idesh rekao je koju o sebi i najavio što nas čeka.

DJ FormatAko imaš televiziju, čuo si za sempliranje. Diggin iliti kopanje, u ovom slučaju ne označava fizički rad u vrtu ili u rudniku, nego posebnu disciplinu traženja ploča iliti vinila uz koje ćeš klimati glavom, otkrivati zakon muziku koju nitko ne zna, baciti čagu ili najbolje od svega, semplirati ih.
E pa ovaj lik je jedan od najboljih diggera na planeti, a iako je tek jednom bio tu, nije gubio vrijeme i već je uspio iskopati par vrhunskih ploča iz bivše Juge. Uz sve to je i vrhunski DJ, producent, ima dva albuma, surađivao je s ludilo likovima, a krajem ovog tjedna dolazi u Zagreb rasturiti gramofone i iskopati najmasnije funk groovčine. Nakon toga i opelješiti sve glazbene shopove i uzeti sve što se može semplirati. Za Idesh nam je najavio šta nas čeka.

Vidjesmo da posjeduješ, između ostalog, i impresivnu kolekciju starih ploča iz bivše Juge, Josipa Lisac, Zdenka Kovačićek, itd. Znaš znanje svaka čast, imaš li favorita s police?

Pop Asanović (domaći dragulj, sempliran i nakon toga nastaje opća pomama za njegovim pločama, op. a.) je vjerojatno najbolji Yugo LP sa puno odličnih stvari, ali moj osobni favorit je Misterij Bluesa (Boško Petrović R.I.P) iako tamo realno ima samo jedna ali nevjerojatno dobra stvar na cijelom albumu.

Ako mislite da nemamo pojma gadno ste pogriješili jer znamo da je i Format semplirao Tihomira Pop Asanovića na jednoj stvari, te nas zanima kako je otkrio te Yugo brejkove.

Kopao sam u Budimpešti 1999. i tamo sam iskopao tu ploču od Popa. Većina mađarskih ploča je bilo dosta jeftino, ali sjećam se da je Pop Asanović LP bio dosta skuplji naspram njih, čak tada! Mislilm da je bio oko 20 funti, što je ludilo cijena s obzirom koliko danas košta (oko 200-tinjak eurića za sve neupućene). Isto tako sam puno Yugo 45ica (ne radi se o autu, nego o pločama alo) našao u jednom shopu u Londonu prije osam godina, što je iznenađujuće.


Nađem ti ja sample i napravim stvar


Fala Pope

Znači i para se okreće oko tih ploča, imaju vrijednost, zakon. A zašto jednostavno ne nabavljati samo američke funk ploče? Ipak je ovdje jezična barijera, što nije bitno za sampliranje, ali za slušanje ipak je.

Putovao sam po cijeloj istočnoj Europi i Rusiji skupljajući čudne i odlične ploče na puno jezika i većinom ne razumijem ni riječ. Glazba je univerzalni jezik. Krajem 90-ih shvatio sam da je besmisleno skupljati funk ploče iz SAD-a, jer to svi rade i preskupo je. Htio sam otkriti nešto drukčije i biti originalan, semplirati nešto nitko nije i tako je počelo to sa stranim pločama.


Novi album

Nema motike, tražimo vinile

Dobro si se sjetio. Ok, najdraže mjesto za kopanje? Osim vrta iliti bašće, znamo da je trulo ali ne možemo izdržati jbg.

Najdraže mi je kopati u Švicarskoj jer tamo imaju stvarno ploče odasvuda. Točno gdje kopam ne smijem odati, to je tajna hehe.

Saznati ćemo mi, džabe se skrivaš. Valjda će te odvest na Hrelić kad budeš ovdje, to je skoro kao Švica. Kultura digganja je kod nas pomalo preskočena, tek nedavno likovi počinju to shvaćati ozbiljnije, šta je to u kopanju da je tako zakon? Napominjemo ne radi se o motici.

Jednostavno je odličan osjećaj kad otkrijem dobar break na ploči, ne znam kako bi opisao. To je moj način stvaranja glazbe, kad nalazim samplove na starim pločama. Sigurno je jednako zanimljivo i raditi od nule ali otkad sam počeo diggat semplove to je kao ovisnost postalo. Predobro je znati da savršeni sample samo stoji negdje i čeka da ga se otkrije, a snimljen je i stavljen na vinil odavno.

Vozio autobus, ali nije Čazmatrans

Surađivao si sa par finih njuškica, mi iz zemlje motike i lopate mislimo da na zapadu sve lako ostvaruje. Da li je istina da si upoznao Jurrassic 5 jer si bio njihov vozač na turneji?

Da, moj prijatelj im je organizirao prvu UK turneju tamo negdje 1998. i pitao me bi li ih vozio i vodio Cut Chemista i Nu-Marka na digganje kolko god stignemo.. to su mi bila najdraža dva tjedna u životu, hehe.

Kasnije si surađivao s njima, sa Charlie Tunom i Akilom napravio stvarčinu i pol. Jesi li se javio za posao baš zato da bi ostvario suradnju s njima jednog dana?

Iskreno, nisam, jer tada nisam bio dovoljno siguran u svoju glazbu… mislim da još nisam pronašao svoj zvuk tada.. Vidio sam Jurrasic 5 kako nastupaju i imao sam svu njihovu glazbu i htio sam iskoristiti svaku priliku da pogledam nastup, učim od njih, a i da se družimo.

Znamo da si oldskul lik, većina takvih baca hejt na hip hop danas.

Prvi put nakon pet godina imam pozitivno mišljenje o hip hopu. Producenti ponovo stavljaju brejkove umjesto da kradu već gotove isproducirane kickove i snareove iz rap pjesama, koje tad zvuče sve isto. Ljudi više ne boje sempliranja jer gotovo više nitko ne zarađuje od glazbe pa nema smisla ni tražiti dozvole za samplove, a niti tužiti ljude. Produkcija je zanimljivija i opuštenija, kao nekad.

Ok, za kraj samo reci s čim ćeš razdrmat ljude u Zagrebu, kakvu masnu kombinaciju si pripremio?

Pa funk, soul, latin. Puštam onaj tip funka i soula koji bi se svidio i hip hop publici a i onaj tip hip hopa koji bi se svidio i funk i soul publici. Nemožeš zadovoljit sve, ali trudim se hehe. Cheers!

TAGOVIdj dj format intervju

Komentiraj