Glazba

veliki intervju

Banner300


Koolade: Prosvijetljen od mjuze

Piše , Objavljeno

Najbolji naš producent i izvozni proizvod veći i od ona 2 čelista, sada ima i bend u kojem je frontman ali i dalje radi beatove, a onako usputno i platinaste hitove za Maleziju. Inače tih i samozatajan, za Idesh ne samo da je otvorio dušu, već se i cjenkao s nama kao na Hreliću. Jedan jedini, Koolade.

Koolade

Matko Šašek Koolade

Ajmo za početak objasniti onima koji te možda znaju samo po hip hop produkciji, i sada se čude, otkud odjednom radiš s instrumenitima.
U hip hop produkciji već desetak godina rijetko koristim semplove, već sve uglavnom sam sviram i snimam, pa onda sempliram usnimljeno, a oduvijek sam šarao po muzici čisto iz hobija. Oni koji me bolje znaju, su u biti jedva čekali takvo nešto od mene.

Šaranje po mjuzi oduvijek

U hip hopu sam napravio sve šta se napravit da, od classic hip hopa do klupskog komercijalnog sounda, od mainstreama do indiea. Nisam vidio novi pomak idejno i kreativno i shvatio da trebam počet radit neke nove stvari. Iz hobija radim razno razna stvari i žanrove, ali to sve ostaje u mom kompjuteru jer nisam imao nikakvu platformu preko koje bi to mogao puštati van.


S “Koolade beats Rocky” albuma inpiriranim glazbom Bill Contia

Ok, ali zato sad imaš i bend Zebra Dots (slušajte ih vamo) iliti Točke na zebri, šta imaš za reći o tome?
Dakle, upoznao sam bubnjara Ivu Rimca krajem 2009. svidjelo mi se kako svira, i predložio sam mu da radimo sessione skupa. On bi svirao, a ja snimao. I taj susret je isto kao s neba pao, jer sam nedugo prije toga molio da mi u život uđe osoba koja će obogatiti moje muzičko iskustvo.

Ti i bubnjar ste započeli priču? Tko su ostali članovi?
Znači, bili smo Rimc i ja i počeli smo zvati druge muzičare na te sessione, tako basistu Jerneja Kržiča, zatim jazz pianista Erika Marenčea. Tu smo shvatili da imamo bend. Pa smo krenuli u potragu za gitaristom, tu u priču dolazi Andraž Mazi. Tad radimo nešto tipa funk breaks instrumentale, i ja se tu i tamo ubacujem na talkboxu. Radno ime benda je bilo London.
Nakon par mjeseci prašenja tog sounda se malo zasićujemo istog, jer se tu muzički sve više manje ponavlja i vrti u krug. To su sve isprobane forme koje ne možeš baš previše mijenjat i šarat po tome. Tad počinjemo tražit vokal i nakon nekog vremena, na session dolazi Saša Danilova i mi krećemo pisat vokalne soul stvari. No u meni je već neko vrijeme živjela želja za indie popom, i ja tu uletavam bendu s nekim svojim kućnim demonima, i ekipa otkida na to. Tu se u biti i rađa naš sound koji je neka fuzija pop soula i indie popa.

Ne samo da producira, već i pjeva…pa to nisu istine

Ti u bendu si, producent i frontman, glavni vokal, što nije baš često. Kakav je osjećaj biti na stejdžu nakon gotovo 20 godina iza scene?
Pa nekako sam oduvijek znao da me to čeka kad tad. Bilo mi je dobro svih tih godina iza kulisa, ali tek kad sam izašao na stage sam shvatio koliko mi je baš to trebalo da se razvijam dalje kao muzičar. Cijela stvar mi sjeda jako prirodno i ja ne osjećam nikakvu blokadu po pitanju treme i nesigurnosti, baš naprotiv, uživam u tome! Baš ko da mi je u krvi bit na stageu.

Čuli smo da ste prvi bend u regiji koji je potpisao za Universal?
Da, baš u to vrijeme za bend se počinje interesirat Universal Music, koji ima želju potpisat nekog iz regije, ali ne želi napravit neku cheezaru i potpisat neku pop cajku ili neku glupost za narodni radio, već nešto što ima više težine i kreativne vrijednosti.
Nakon par mjeseci pregovora mi potpisujemo s njima, te par mjeseci nakon toga izdajemo debi singl Walking On A Chance, mjesec dana nakon i istoimeni debi album. Za vrijeme tih pregovora mi shvaćamo da ime London i nije baš najzahvalnije po pitanju internet pretraživanja, te smo se preimenovali u Zebra Dots.

Što se glazbe tiče, i mi u Ideshu ne volimo dijeliti glazbu, ali šta sve stoji kod tebe u pripremi? Kojih sve vrsta glazbe? Čuli smo da rasturao sve što dotakneš.
Ni ja ne volim djelit glazbu. Mjuza je mjuza. Radio sam od Drumbe s kraja 90ih i elektronike, do nekog 80’s funka i electra, pa electro housea, deep house-a, pa čak i deep trance 12″ singla kojeg sam izdao u Njemačkoj prije nekih 12 godina, no to je stvarno bila slučajnost. Tu je još i taj indie pop zadnjih 6-7 godina, pa neki glitch, dubstep blabla… više manje neka urbana progresiva.
Također sam radio i pop soul za Carlu Belovari, a čak i taj dance pop mega hit u Maleziji koji sam imo prije dvije-tri godine. To je u biti prvi put da sam došo do platinaste naklade sa svojom produkcijom.


Neslužbeni ali mogao biti bi biti i službeni remix, eo ti na pharrelčino!

Platina iz Malezije

Platinasto nam se sviđa, i Malezija isto…valjda, o čemu se radi?
Radi se o kombinaciji koja je išla preko Latin Princea i Phat Philliea. Dobili smo dojavu da neki Malezijci s budžetom traže pop dance stvari. Ja sam u toj fazi sa svojim čovjekom iz Londona songwriterom Jamesom Freemanom radio neke pop stvari i pitchao ih po americi Rihanni, Britney Spears, Nicole Sherzinger, što smo skoro i uboli, ali na kraju se izjalovilo, tak da smo imali hrpu pop stvari. Tak da smo kod ekipe iz Malezije uboli par komada.
Izvođačica se zove Mizz Nina, a na jednoj od stvari koju smo producirali gostuje i Flo Rida, ali ta nije postala neki veći hit, već stvar na kojoj gostuje ex Akonov protege Colby O’Donnis. Svar se zove What U Waitin For. Ono, glupa dance pop stvarčica za curice i dječake, koju nebi ni u snu zavrtio doma (eto, pa nećemo ni mi na Ideshu, op. ur.), osim akustičnih Youtube obrada fanova, koje su znale bit ultra zabavne!! Hehehehehehe!!!

Kako uopće izgleda taj proces kad radiš pjesmu za nekog iz druge zemlje? Jesi išao tamo snimati ili sve preko neta?
Danas se sve to dešava uglavnom preko neta na neviđeno, ali stvar na koju je sjeo Flo Rida smo otišli odradit u London s Jamesom. Tu su došli i Malezijci u studio, ali Flo Rida je naravno svoj dio odradio u svom studiju u Miamiu, a stvar su sredili Phillie i Latin Prince u početku, ali onda je samo Phillie nastavio dogovarati. Prince je bio samo kao inicijalni kontakt koji nas je spojio s ekipom iz Malezije.


Koolade i glavonja, svjecki a naše

Hasling on d Hrelić

Idesh voli dobru mjuzu, pa smo ko pravi hasleri s Hrelića pitali Kooladea da nam za kraj dadne nešto dobro što se tiče producenata.

Šta ti voliš za poslušati? Daj par Amera ako imaš…
Uffff… mrzim to pitanje jer uvijek nekog zaboravim… Primo, Pete Rock, Dre, J-Dilla (taj lik me prosvjetli svaki put kad ga slušam), Prince, George Clinton, cijela Motown produkcija, kao to bi bili klasici, ali nezahvalno mi je to sve jer ima hrpu drugih koje bi naveo…
Super mi je bila ona faza Timbalanda kad mu je beatove radio Danga. Danga ubija!!! Svidja mi se rani Kanye, iako zna i danas ubost neku dobru boleštinu, ali i recimo Drakeova produkcija tko god ju radi mi super sjeda ponekad. Tko god da je radio ranijeg Kendrick Lamara i cijeli TDE ubija!
Al opet znam da je to sve tek nekolicina koju sam naveo. Ima i jebene underground produkcije, al to je cijela hrpa ekipe, ne da mi se nabrajat. a mnoge ni ne znam kak se zovu, jer čujem stvar i kažem super, ali toga ima toliko, neda mi se ni istraživat.

…ok, par Europćana?
Mark Ronson, jer me sjebe svaki put kad ga slušam, Groove Armada, jer me sjebu svaki put kad slušam album “Black Lights”, Jazzanova (odlična produkcija), Royksopp, pa sve one boleštine koje radi Erlend Oye. Ne znam da li to on sve producira, ali mi je više njegov songwriting šta me pali, pa cijela UK progresiva, stvarno previše imena, a opet iskreno, pola ih ni ne znam kak se zovu.
Volio sam, ne, obožavo sam Roni Sizea u svoje doba i Adam F-a, dakle kad sam čuo “Music In My Mind” sam se prosvjetlio. Al to kad kažem prosvjetlio, stvarno mislim prosvjetlio! To je kad ti hipotalamus zavibrira sa timusom, pa ti i srčana čakra procvijeta i te se rasplačeš od sreče i ostaneš tako paraliziran par sati u meditaciji i ljubavi prema Kreaciji. To mislim!

Koolade

…i daj par naših? Šta se nudi? Tvrd igrač ovaj Koolade.
Pa Nikša Bratoš… hehehehe nenene, to mi je predosadno da bi komentirao…

DASH iz king!!!! Baby Dooks, ali on mi je više kao muzički genije, nego kao producent. Volim Setta, a i Toza zna ubost da se naježim (dakle stanje prije prosvjetljenja!!! Tozaaaa big up!!!) Coby iz Begeša, čovjek me pregazi kad ubode!!! Priki, ali on je isto kao all around muzičar. A ima i novije ekipe kao mali Scrizz, koji mi je slao neki beat/tape i mogu reći da dobro zna zakopat beat. Zaki isto zna zakopat odličan beat. Ima ih… to je hip hop…
A imaš šta od elektronike? Štednjaci, bijela tehnika. Daj ako imaš šta…

Elektronika? Grade, Tom, Radman, Sevdah Baby znaju zakopat da se razbacam po sobi. Sviđala mi se produkcija DeToura i Plan B, dobar mi je i Maraquya kao producent, Nipple People mi znaju sjest itd…

Ok, aj pogledati ćemo sve, pa se javimo. Iskusno to Idesh odrađuje, a dok mi gledamo, Koolade već polako sprema drugi album Zebra Dots, radi sa Sunny Biznessom iz Frankfurta, razmišlja zakopat još jedan vokalno-instrumentalni Koolade album koji bi se zvao “Koolade Beats Rock”, gdje semplira classic 60s & 70s rock. I završava stvar za novog Tony Toucha na kojoj gostuju Too Short, Xhibit i Kurupt iz Snoopovog Dogg Pounda. A spremam se i izbacit svoj novi EP single s dvije Juice Crew legende, Masta Ace i Craig G-em. I tko zna šta još, svaka čast.

TAGOVIglazba intervju koolade producent

Komentiraj